Rolverdeling en alle betrokkenen zijn bekend, maar ik moet eerst de cursus "Oud schrift" met goed gevolg voltooien
voordat ik in staat ben deze namen hier weer te geven. Moment nog, please!
Uiteraard weet iedereen nog precies wat "Andorra" is....
(Dank aan Joyce Hemmer voor de fotos)
Ernesto :"Ik heb toen de belichting gedaan op de ballustrade van de aula. Met dikke handschoenen want die spots werden zo heet.
Jan Musch stond toen in de schakelkast achter de coulissen en wij konden elkaar net zien om elkaar aanwijzingen te geven.
Een van de laatste scenes luisterde heel nauw met één van de door mij bediende spots. Joyce Hemmer zat dan gehurkt met kort
geknipt haar en ik moest de spot 10 seconden vlak naast haar laten schijnen na haar laatste woorden in deze laatste scene.
Het ging beide avonden goed, maar we zijn ook gevraagd om de voorstelling enkele maanden later op te voeren op de Academie
de Laan. Daar ging deze spotscene door mij de mist in, sorry Joyce. Ik wijt dit aan slecht contact met Jan Musch want ik stond
op een door onszelf gebouwde stellage van kantinetafels van ik denk wel 4 meter hoog in de aula. Erg wiebelig".
Jaap Koreman : "Ik weet nog dat we als soldaat ook kleding moesten hebben, nl. leren laarzen, leren jas met riem, helm en geweer. Met Dhr. Scholtes, die
connecties had bij de Haagse politie, zijn we naar een pand in de buurt van het bhoofdbureau geweest om deze zaken te passen en te lenen t.b.v. Andorra."
Foto 1 - vlnr. voorgrond : Viktor van Gorkum, Hans Reith, Alfred Lohman (?). Achtergrond Koos Meinerts, Renato Guiseppin
en helemaal rechts Hans Parlevliet
Foto 2 - vlnr. Hans Reith, Peter Heerema, Harry Jekkers
Foto 3 - Hans Reith, Joyce Hemmer
Foto 4 - midden op het toneel Joyce Hemmer en Harry Jekkers