In de namenlijst zijn 350+ namen opgenomen van TMC'ers in de jaren 1965-1972, met nadruk op eindexamens gedaan in 1971 en 1972. Bij elk van de namen staan
een of meerdere links naar de foto's op deze website waarop die TMC'er voorkomt. Sommigen komen 5x voor, anderen in het geheel niet, dat laatste betekent dat 1) hij/zij heeft kans gezien
aan de camera te ontsnappen of 2) er foto's zijn die nog niet op deze website staan of 3) hij/zij wel ergens op staat maar nog niet is ontdekt. Kortom, werk aan de winkel! De namenlijst
TMC'ers in 2022 - hoe zien ze er nu uit - met 'mouseover'....
Theo van Veen heeft een pagina ontworpen en gebouwd waarin voor een aantal - momenteel nog slechts 39 - mensen te zien is hoe hij hij/zij er in de TMC tijd uitzagen
en ............hoe hij/zij er nu - in 2021-2022 - uitzien (goed, dus). Even de muis er overheen bewegen en het wonder wordt zichtbaar. Hoe zien ze er nu uit?
Nieuwe foto's : klik op de foto voor groter formaat en namen
1966 - klas 2c (via Thea Sikkes)
1965 - klas 1c, de jongens (via Olga Matthijssen)
1965 - klas 1c, de meisjes (via Olga Matthijssen)
1965 - klas 1d van wie gekregen?
1966 - sportdag (via Thea Sikkes)
1971/72 - HBS geslaagden in 1972 (via Maria Blom-van der Lans)
1971 - nog een trip naar Amsterdam (via Olga Matthijssen)
1969 - Feest bij Cherie Goewie (via Thea Sikkes)
1967 - Toneelstuk De Pil (via Ria Lapré)
1967 - Surprise avond (via Ria Lapré)
1966 - Trip naar de Keukenhof (via Thea Sikkes)
1971 - Nieuwe foto's van het toneelstuk (via Olga Matthijssen)
1967 - klas 3 van 1967-1968 (via Ria Lapré)
2000 - de laatste foto van het TMC? (van Paul Kester)
De zin
En dan, eindelijk, 'de zin' van meneer Lourens (Nederlands).
Strafwerk van meneer Lourens bestond uit een aantal malen opschrijven en inleveren van 'de zin'.
De tekst hieronder is van Olga Matthijssen die in augustus 2022 de tekst zonder moeite kon reproduceren, een prestatie op zich!
´Het is verboden zich in de klas zodanig te gedragen dat de leraar, die zijn best doet om enige wijsheid in onze niet al te
makkelijk doordringbare breinen te laten doordringen, gestoord wordt en daardoor uit zijn concentratie gehaald wordt;
men dient zich daarom dan ook zodanig te gedragen dat zowel leraar als leerling plezier beleven aan het leerproces dat
plaatsvindt of althans plaats dient te vinden.'