Thomas More College


Toevoegingen in september 2022

Namen toegevoegd in foto's ofwel onbekenden werden herkend...

In de volgende foto's zijn namen toegevoegd, TMC'ers die zichzelf of anderen herkennen in 50+ jaar oude foto's.
- Reunie 1995 1971'ers
- Reunie 1995 1972'ers
- 1967/1968 klas 3B
- 1970 Pete's bluesband
- De namenlijst is ook aangepast, nu bijna 340 namen

Diverse informatie

- Veel betere foto van Moeders, in onze jaren
- Tekst van de 1966 Kerstviering (via Willemjan Krijgsman)
- 1968 Sinterklaas in Huize Angela (via Antoinette Gilbert en Hans Reith)
- 1969-1970 Mededelingen van de rector bij het begin van het schooljaar 1969-1970 (via Luc Janssen)
- 1971 Pax Christi (via José Meijer)
- 1971 Stunt: dagindeling en spelschema (via Luc Janssen)
- 1972 Culturele dag - van de leerlingenvereniging (via Luc Janssen)
- Twee artikelen van Wappertje, onderaan de pagina (via Pierre Heijnen)
- Foto's van het TMC na ons tijdperk, met Mw. van der Ende (via Mario van der Ende)
- Doorlopende voorstelling: foto's van TMC'ers toen en nu (een productie van Theo van Veen)
- Doorlopende voorstelling: alle foto's op deze site (een productie van Theo van Veen)
- Mystery foto's: waar, wanneer en vooral wie (via Marcel Grosfeld)
- Een foto van het TMC vanuit een drone, gemaakt toen drones nog niet bestonden...(via Marcel Grosfeld)
- Teruggevonden en in ere hersteld: "Vaarwel TMC" van Theo van der Linden

Toevoegingen in augustus 2022

De namenlijst

In de namenlijst zijn 350+ namen opgenomen van TMC'ers in de jaren 1965-1972, met nadruk op eindexamens gedaan in 1971 en 1972. Bij elk van de namen staan een of meerdere links naar de foto's op deze website waarop die TMC'er voorkomt. Sommigen komen 5x voor, anderen in het geheel niet, dat laatste betekent dat 1) hij/zij heeft kans gezien aan de camera te ontsnappen of 2) er foto's zijn die nog niet op deze website staan of 3) hij/zij wel ergens op staat maar nog niet is ontdekt. Kortom, werk aan de winkel!
De namenlijst

TMC'ers in 2022 - hoe zien ze er nu uit - met 'mouseover'....

Theo van Veen heeft een pagina ontworpen en gebouwd waarin voor een aantal - momenteel nog slechts 39 - mensen te zien is hoe hij hij/zij er in de TMC tijd uitzagen en ............hoe hij/zij er nu - in 2021-2022 - uitzien (goed, dus). Even de muis er overheen bewegen en het wonder wordt zichtbaar.
Hoe zien ze er nu uit?

Diversen

Verder is er ook diverse informatie toegevoegd:
- Herinnering van Ernesto: Mevrouw van der Ende (met piepklein fotootje)
- Herinnering van Ernesto: Meneer van der Linden
- Herinnering van Ernesto: Thea Gouverneur
- Naam toegevoegd aan staff lijst: Yvon Vogelpohl - administratie
- Herinnering van Paul Kester: meneer Baan
- Paar namen bij de leerlingen in de lerarenkamer....
- 1967/1968 2h1 - alle namen compleet (dank Jeanne Borsboom)

Nieuwe foto's : klik op de foto voor groter formaat en namen

1966 - klas 2c
(via Thea Sikkes)
1965 - klas 1c, de jongens
(via Olga Matthijssen)
1965 - klas 1c, de meisjes
(via Olga Matthijssen)
1965 - klas 1d
van wie gekregen?
1966 - sportdag
(via Thea Sikkes)
1971/72 - HBS geslaagden in 1972
(via Maria Blom-van der Lans)
1971 - nog een trip naar Amsterdam
(via Olga Matthijssen)
1969 - Feest bij Cherie Goewie
(via Thea Sikkes)
1967 - Toneelstuk De Pil
(via Ria Lapré)
1967 - Surprise avond
(via Ria Lapré)
1966 - Trip naar de Keukenhof
(via Thea Sikkes)
1971 - Nieuwe foto's van het toneelstuk
(via Olga Matthijssen)
1967 - klas 3 van 1967-1968 (via Ria Lapré) 2000 - de laatste foto van het TMC? (van Paul Kester)

De zin

En dan, eindelijk, 'de zin' van meneer Lourens (Nederlands).
Strafwerk van meneer Lourens bestond uit een aantal malen opschrijven en inleveren van 'de zin'.
De tekst hieronder is van Olga Matthijssen die in augustus 2022 de tekst zonder moeite kon reproduceren, een prestatie op zich!

┬┤Het is verboden zich in de klas zodanig te gedragen dat de leraar, die zijn best doet om enige wijsheid in onze niet al te makkelijk doordringbare breinen te laten doordringen, gestoord wordt en daardoor uit zijn concentratie gehaald wordt; men dient zich daarom dan ook zodanig te gedragen dat zowel leraar als leerling plezier beleven aan het leerproces dat plaatsvindt of althans plaats dient te vinden.'